Budowa bazy MPK w Rzeszowie (1)

Filtruj

Znajdź archiwalia
Data02.10.2018

Od 6 grudnia 1969 r. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie otrzymało nową zajezdnię wraz z pełnym zapleczem technicznym, administracyjnym i socjalnym. Nowoczesna baza została zlokalizowana w dzielnicy Staromieście przy ul. Zabłocie, przemianowanej następnie na Siemieńskiego, wreszcie na Trembeckiego od 1972 r. Założenia projektowe opracowano jeszcze w 1962 r., dokumentację techniczno-kosztorysową w następnych 3-latach, etap wykonywania trwał ponad 3 lata. Duzy osobisty wkład pracy dyrektora Bogusława Chmielarskiego i zastępcy dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych mgr. Inż. Edwarda Ludery, przyczynił się do zrealizowania najpoważniejszego zamierzenia w historii rzeszowskiej miejskiej komunikacji – zbudowania i oddania do użytku nowej bazy MPK. Trudna była jednak pierwsza zima w nowym obiekcie, ponieważ nie działało należycie centralne ogrzewanie zarówno na warsztatach, jak również w obiektach administracyjno-socjalnych, co spowodowało przebudowę c.o. w trakcie użytkowania w miesiącach styczniu i lutym 1970 r.

Autor opisu: Tadeusz Prawdziuk „Kronika Miejskiego przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie 1948 – 1974”

Autor wpisu

Dusza Kowalska, Ilona

Ofiarodawca

Gil, Piotr

Miejsce zdarzenia

Rzeszów

Miejsce wytworzenia

Rzeszów

Język

polski

Pozostałe z kolekcji

Budowa bazy MPK w Rzeszowie (5)

02.10.2018
Zobacz więcej

Budowa bazy MPK w Rzeszowie (4)

02.10.2018
Zobacz więcej

Budowa bazy MPK w Rzeszowie (3)

02.10.2018
Zobacz więcej

Budowa bazy MPK w Rzeszowie (2)

02.10.2018
Zobacz więcej

Pracownicy warsztatów

02.10.2018
Zobacz więcej